Mistenker du neglsopp infeksjon?

Mistenker du at du har en neglsopp infeksjon? Vi kan teste deg for Tinea Unguium.

FungiCheck er et immunanalysetest slik at en fotterapeut kan teste for Tinea Unguium for å oppdage dermatofytter som forårsaker neglsopp. Visste du at 1 av 3 visuelle soppnegl diagnoser feilstilles?

Med FungiCheck neglsopp test fra HFL Laboratories får du:

• En rimelig og kostbesparende test da du kan begynne behandling av neglsopp med riktige produkter
  • Svar på 10 minutter
  • Resultat med 97,2% pålitelighet
  • Testen gir riktig resultat, selv om pasienten allerede bruker soppdrepende medikamenter
  • Bli kvitt neglesopp

Pris: 599;-

Ofte stilte spørsmål

Hvordan ser neglsopp ut?

Neglesopp kan føre til at selve neglen blir tykkere enn normalt og endre fargen til gul, grønn, brun eller svart. En usunn spiker kan til og med skille seg fra neglesengen. Neglsopp er en vanlig tilstand som begynner som en hvit eller gul flekk under spissen av neglen eller tåneglen.

Du kan ha neglsopp hvis en eller flere av neglene dine er:

• Tykkere enn normalt
  • Endrer farge og blir gule
  • Sprø, smuldret eller fillete
  • Forvrengt i form og form
  • En mørk farge, forårsaket av at rusk bygger seg opp under neglen
  • Luktende ganske dårlig
  • Neglsopp kan påvirke finger neglene, men det er mer vanlig i tåneglene.

Hvordan får du neglesopp?

En soppinfeksjon med svamp oppstår fra gjengroing av sopp i, under eller på neglen. Sopp trives i varme, fuktige omgivelser, slik at denne type miljøer kan føre til at de naturlig overbefolker. De samme soppene som forårsaker jock kløe, fotsopp og ringorm kan forårsake negleinfeksjoner.

Hvordan redusere risikoen for neglesopp

Det er noen ting du kan gjøre for å redusere risikoen for en soppinfeksjon i tånegler. Unngå fuktige forhold som svette sko og sokker. Bruk badesandaler i områder der personer med en infeksjon kan ha vært – for eksempel i delte dusjer, treningssentre og svømmebassenger. Vær oppmerksom på skader på neglen – det gjør at soppinfeksjonen kan trenge inn og under overflaten og forverre problemet. Det anbefales også at du desinfiser skoene dine regelmessig ved hjelp av skyspray. Hvis du merker symptomer på fotsvamp, er det viktig å behandle dette raskt på riktig måte, da denne soppen er lett å spre til neglene og forårsake infeksjon.

Kan du arkivere tånegl sopp?

Med det for øye oppfordrer jeg generelt friske voksne pasienter med mild tånegl sopp til ikke å behandle den eller å behandle den bare ved hjelp av aktuelle tiltak. For eksempel kan du spikke neglen ned med en fil for å holde den tynn, så soppen har mindre av et hjem å bo i. Du bør også holde neglen trimmet.

neglsopp test